Direcția de Sănătate Publică (DSP) Gorj a răspuns solicitării Asociației Comunitare Baia de Fier, care a semnalat posibile nereguli privind calitatea apei din rețeaua locală de distribuție. În urma verificărilor, DSP Gorj a aplicat o sancțiune de 7.000 de lei operatorului SC Aparegio Gorj SA. Totodată, operatorul a fost notificat cu privire la obligația legală de a asigura consumatorilor apă potabilă conformă standardelor de calitate.
Problemele privind calitatea apei în comuna Baia de Fier sunt de lungă durată, iar aceasta nu este prima amendă aplicată operatorului de către DSP Gorj. Conform legislației în vigoare, operatorul are obligația de a informa atât cetățenii, cât și autoritățile sanitare despre eventualele avarii apărute în sistemul de distribuție. Cu toate acestea, DSP Gorj subliniază că aceste notificări nu au fost transmise.
Rezultatele analizelor: apă neconformă într-o zonă a comunei
Inspectorii DSP Gorj au prelevat probe de apă pe 27 noiembrie 2024, din două puncte diferite ale comunei, în prezența reprezentanților operatorului Aparegio – CED Novaci. Rezultatele analizelor, finalizate pe 2 decembrie, indică faptul că apa este conformă normelor de potabilitate într-o zonă, însă neconformă în cealaltă.
Procese deschise de cetățeni
Între timp, cetățenii din Baia de Fier au inițiat procese împotriva operatorului Aparegio Gorj SA, acuzând facturarea apei care fie nu este potabilă, fie nu a fost livrată deloc. Situația trenează de ani de zile, alimentând nemulțumirea comunității față de serviciile furnizate de operator.
Autoritățile locale și DSP Gorj continuă să monitorizeze situația, urmărind ca standardele de potabilitate a apei să fie respectate și ca operatorul să remedieze deficiențele raportate.