Pentru ce categorii nu se recomandă consumul conopidei

0
392

Consumul exagerat de conopidă poate declanşa diverse afecţiuni, cu toate că este o sursă bogată de proteine, fosfor, potasiu şi tot complexul de vitamina B și are efecte antiîmbătrânire şi ţine departe bolile de inimă.
În plus, conopida este o sursă de fibre care ajută la digestie şi elimină toxinelor din organism.
Persoanele cu probleme renale trebuie să evite această legumă deoarece poate provoca reacţii adverse cum ar fi alergii, pietre la rinichi şi exces de gaz. Astfel, nu este indicat consumul exagerat.

Conopida este contraindicată persoanelor care suferă de enterocolită acută, ulcere gastrice sau intestinale, spasme intestinale, boli care se dezvoltă pe fondul excesului de aciditate al sucului gastric. „Atunci când se utilizează acest produs, ţesuturile epiteliale ale tractului gastro-intestinal sunt iritate, durerea creşte, starea generală a pacientului se înrăutăţeşte.
Conopida conţine purine care pot provoca diverse probleme de sănătate dacă sunt consumate în exces. Purinele se descompun pentru a forma acid uric şi aportul excesiv de alimente bogate în purine poate duce la acumularea de acid uric în organism. Acesta poate cauza diverse afceţiuni precum pietrele la rinichi şi guta”, susțin specialiştii în nutriţie.

Beneficiile conopidei

Conopida conţine substanţe importante pentru ficat, astfel că este benefică pentru a-l ajuta să elimine toxinele din organism. Prezenţa substanţelor ca sulforafan şi izotiocianat mult mai bogate la conopidă decât la alte legume surori, gen varza sau broccoli, cu până la 70%, asigură un proces de detoxificare a ficatului şi a întregului organism.

Cu toate acestea, consumul exagerat poate declanşa diverse afecţiuni.

Murată, gratinată, fiartă, crudă, în salate, supe sau varianta mai sănătoasă a clasicului piure, conopida este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi.

Leguma mai conţine Omega 3 şi vitamina K şi este o sursă bogată de proteine, fosfor şi potasiu. Pentru că în conţinut are vitamina C şi mangan, acest lucru o face un puternic antioxidant.
Conopida mai conţine şi carotene, precum beta-caroten şi fitonutrienţi, precum acidul cafeic. Este un antioxidant excelent, iar dacă se consumă conopidă în mod regulat scade riscul de a dezvolta boli cardiovasculare sau cancer.

Cum trebuie să fie când o cumpărăm

“ Când cumpăraţi o căpăţână de conopidă, fiţi atenţi ca aceasta să fie tare şi să nu aibă pete galbene sau maro, iar dacă este acoperită cu frunze verzi înseamnă că este foarte proaspătă şi deci, numai bună de consumat”, explică Marina Grigore, specialist în apifitoterapie.

Conopida conţine substanţe importante pentru ficat, pentru a-l ajuta să elimine toxinele din organism. Prezenţa substanţelor ca sulforafan şi izotiocianat mult mai bogate la conopidă asigură un proces de detoxificare a ficatului şi a întregului organism.

Consumul de conopidă regulat este asociat cu scăderea riscului de inflamare în boli ca artrită, obezitate, diabetul zaharat sau ulcer.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Verificare antispam: * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.